05.07.2010

Garden therapy

Jeg har alltid synes at min mor har vært passe gal når hun etter en lang dag med jobb, husarbeid e.l tar "hvilepausene" lukende i blomsterbeddet (ikke tid til å slappe av her nei...). Det var før jeg fikk min egen hage. Jeg har nå oppdaget at luking både er oppfriskende (deilig med frisk luft etter en lang dag inne), avslappende (du sitter jo bare der), og meditativt (du slipper å tenke noe særlig!). Og absolutt en nødvendighet da, om man liker å ha det fint rundt seg.
Hagearbeidet mitt har blitt litt forsømt i det siste så det passer veldig godt at hun kommer i morgen. Da skal hun få så mange pauser hun bare vil!

I have always thought that my mother was a little crazy when she after a long day of working, cleaning the house etc. removed weeds from the flowerbeds in her "breaks" (no time to relax here...). That was before I got my own garden. I have now discovered that weeding is both refreshing (after a long day inside), relaxing (you´re just sitting there), and meditative (you
don´t need to think!). And an absolute must if you like your surroundings to look nice.
My gardening has been put aside lately, so it is good she´s coming tomorrow. Then she´ll be granted as many breaks as she likes!

2 kommentarer:

  1. just want to wish you a beautiful day! greetings from sunny germany, geisslein

    SvarSlett
  2. Hei! Fin blogg du har! Er veldig glad i hagearbeid selv, selvom jeg ikke har en selv. Kun en balkong som jeg elsker å tilbringe tid på. Men håper på et hus med hage om en stund:) Har gitt deg en award, se bloggen min:) God sommer!

    SvarSlett