29.07.2010

A bare necessity!


Når man holder på med oppussing skal man ikke legge skjul på at humøret svinger i takt med prosjektene. Frustrasjonen over fremdrift (det taar jo såå laaang tiiid), kostnader (pengene flyr!), og forskjellen kvinner og menn i mellom (det er nesten umuuulig å bli enig). Dere vet hva jeg snakker om dere som har vært der :-)
Kjæresten min sier jeg er den blideste sure personen han kjenner. Dvs. når jeg er sint koker det gjerne innvendig, men kommer ikke så tydelig frem utenpå (ikke bra det der...). Jeg blir ofte stille og trekker meg unna. Plutselig kommer frustrasjonen ut i bøtter.
Jeg jobber med den saken også, men som dere sikker vet er det ikke så lett "å få en gammel hund til å sitte". I mellomtiden får jeg gå til anskaffelse av et varselbarometer, slik at han vet når han bør gå i dekning...

When you´re in the middle of a houseproject you can´t hide the fact that there are moodswings coming along with it. The frustration about the progress (it´s taking too much time!), the costs (bye, bye money!), and the difference in men and women ( it is sooo hard to come to the same agreements).
Everyone who has been there knows what I´m talking about :-)
My boyfriend says I´m the happiest mad person he knows. When I am mad, I seem happy and have a tendency to hide that I am actually mad. I get quiet and pull away. Suddenly all my frustration comes out in buckets! I am working on this issue too, but you know, it is hard teaching and old dog how to sit (Norwegian saying). In the meantime, I think I have to get this moodswing barometer. So he knows when he needs to go into hiding...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar