15.11.2010

Yes please!


Jeg har lenge ønsket meg  gamle fransk/marrokanske fliser et sted i hjemmet. Enten på gulvet i gangen, på badet, over kjøkkenbenken, foran en peis eller ovn eller bare som gryteunderlag på bordet. Som du sikkert skjønner har jeg vanskeligheter for å bestemme meg (overrasket?) for hvor og hvilke... Det er jo sååå mange fine mønster og farger. Jatana Interiors i Australia har spesialisert seg på sjeldne antikke fliser, og har en av de vakreste samlingene jeg har sett på lenge...
I have for a long long time wished for antique floor tiles somewhere in my home. On the floor in the hallway, the bathroom, over the kitchen counter, in front of a fireplace or just as a trivet on the diningtable. As I guess you can see, I have problems deciding which and where 
(surprised?)... There are sooo many great patterns and colors. Jatana Interiors in Australia specializes in rare antique tiles and have one of the most beautiful collections I have seen in a long time...

5 kommentarer:

  1. De er nydelige! JEg la 50 m2 i sommer og er superfornøyd! Sjekk ut Marrakech Design! Lykke til!

    SvarSlett
  2. Me like!takk for tips til hvor de kan kjøpes, Tone Nygaard:)

    jeg vurderer de på fjellhytte jeg, tror det kan være litt tøft!Ikke noe skifer gulv her nei..

    SvarSlett
  3. Å, ja, jeg griner av sånne! (fordi det er så vakkert!) Belgiske Emery & Cie har også en gjeng nydelige fliser, og helt fantastiske showrooms, om du er på Paristur, (evnt Brussel, Antwerpen). www.emeryetcie.com
    Elsker bloggen din Trine!

    SvarSlett
  4. Hei,

    Kom over bloggen din på jakt etter marokkanske fliser og ville bare nevne at jeg har funnet en norsk importør og bestilt 10 kvm til kjøkkenet fra disse: http://www.far-far.no

    Fikk tilogmed velge fargene etter eget ønske!

    SvarSlett