10.03.2010

Tid for grøt




Jeg har fortalt min venninne, Christine om min nye oppdagelse "Den flade maves grød".
I en festlig kommentar i innlegget "De søte små" lurte hun på om det var restene av grøten jeg hadde brukt til å lage fuglematen av.

Når jeg så oppi posen i dag tidlig så jeg at det ikke var så dårlig tenkt. Blandingen så skremmenden lik ut! :-) Kanskje ikke så rart at samboeren min sier" Et øyeblikk så skal jeg hente noen fuglefrø til deg" når jeg nevner jeg er litt småsulten. Nå har jeg ikke smakt på fuglematen, men tror jeg kan si med sikkerhet at grøten smaker bedre. I hvertfall slik jeg "rocker" den opp. Grøten er glutenfri, fåes kjøpt i helsekost og holder deg mett leeenge.

Ta 1 dl grøtblanding og kok opp i 3 dl vann i ca. 10-15 min.
De siste fem min av koketiden blander du inn tørked frukt etter ønske og rører inn en topped spiseskje med kokosolje.
Servér grøten med hakkede mandler, nøtter, rosiner, frisk frukt, kanel og melk/rismelk.

Og JA, magen har blitt flatere :-)

Foto: Trine Thorsen

3 kommentarer:

  1. Guud - du får jo alt til å se godt ut på bilder;-)

    SvarSlett
  2. mmmmm, det så skikkelig deilig ut!!! Å så er den glutenfri også, det trengs her i gården nemlig.
    Takk for godt tips:-) Den skal kjøpes inn og testes.

    SvarSlett
  3. Mmm, kanskje jeg må prøve denne :)

    SvarSlett