21.08.2010

Debi!!!

Dette bildet så jeg i et magasin for jeg husker ikke hvor lenge siden. Helt uvitende (og uten interesse?) for hvem som hadde tatt bildet, klippet jeg det ut (eller rettere sagt rev!), og hang det opp blant andre utklipp på veggen. Elsket alt ved det bildet. Lyset, fargene, stylingen og ikke minst møblene. Slik ville jeg ha det hjemme hos meg! Jeg har i ettertid angret min grådighet og savnet en opphavsmann (kvinne?) til det som for meg er et nydelig bilde.
Etter å ha blitt tipset av en venn om en fantastisk fotograf ved navn Debi Treloar ble jeg så glad! Ikke bare hadde hun tatt maaange fine bilder, men det var hun som hadde fotografert bildet jeg hadde på veggen!

Som fotograf burde jeg ha visst bedre (ingen er perfekte!). Aldri å "stjele" eller å låne noe uten å kredittere opphavsmannen (kvinnen).

Pass på bloggere!

I found this image in a magazine for I don´t know how many years ago. Totally ignorant about who had taken the picture, I cut (or I guess tore!) it out and hung it up amongst other tearsheets on my wall. Loved all about it! The light, the colours, the styling and the furniture. This is how I wanted my home to look like!
Since then I have regretted my greediness and really missed an owner for this lovely image.
So when a friend tipped me about a great photographer by the name Debi Treloar I was delighted!Not only did she have loads of great images, but it was she that had taken the picture on my wall!

As a photographer I should have know better (no one is perfect!). Never to "steal" or borrow without crediting the owner.

Be careful bloggers!

Image taken by Debi Treloar :-)




4 kommentarer:

  1. Og eg kan fortelle deg, kjære Trine, at bildet er tatt på pizzarestauranten Story Deli i Brick Lane i London. Verdas beste pizza!
    Klem, Cecilie

    SvarSlett
  2. Da tror jeg vi må ta en tur dit ved neste London tur ;-)

    SvarSlett
  3. Det var et nydelig bilde, og jeg fulgte linken din inn på siden til fotografen! Masse flott der!! Ha en fin helg! Klem

    SvarSlett