09.10.2010

Out at last!


I dag våknet jeg og var ganske frustrert. Hvorfor? Ikke bare hadde den vonde ryggen min ødelagt for en veldig etterlengtet ferie, men også fra å gjøre noe som helst (bortsett fra å ligge) i de neste to-tre ukene. Bortsett fra en og annen liten gåtur rundt omkring huset, har tiden blitt tilbrakt i sengen totalt avhengig av hjelp fra min kjære. For en aktiv person som meg, med en "to do" liste så lang som jeg vet ikke hva, og maaange ting å følge opp etter en to ukers ferie, har dette vært drepen! I dag måtte jeg ha luft. MYE luft! Trosset smertene, tok meg med kameraet og tok meg en tur til et sted jeg har villet dele med dere lenge...
PS! Tror jeg må dra dit i morgen også for da serverer de ferske, hjemmelagede kanelsnurrer. 
Me like alot! :-)
 
Eplegården ligger i Hurum (ca. 50 minutters kjøring fra Oslo), og er en kjempefin dagsutflukt for hele familien. Her kan man kjøpe økologiske epler i løsvekt, ferdig eplemost på flasker (au naturel!) eller kartong, syltetøy, chutneys og masse mer. Har du epler fra egen hage kan du få presset din egen most med selvdesignede etiketter. 

When I woke up today I was really frustrated. Why? Not only had my bad back spoiled my very needed vacation, but also stopped me from not being able to do nothing but laying in bed the next two-three weeks. Except from a small walk around the house the days have been spent in bed. Not a perfect situation for a person with a veeery long "to do" list and lots of work and clients to follow up after being on vacation for two weeks.  Today I really needed to leave my bed and the house and breathe in some nice, fresh air. Lots of it! I neclected the pain, took my camera with me and went to a place I have wanted to share with you for a while...
The applefarm (Eplegården) is situated on the Hurum peninsula, about a 50 minutes drive from Oslo. It´s a perfect place for an outing for the whole family. Here you can buy different brands organic apples, freshly made applejuices, jams, chutneys and a whole lot more. If you have your own orchard, they can make the juice for you and bottle it with your own personal labels.

Photography: Trine Thorsen

1 kommentar:

  1. I am so sorry about your back, and I hope you heal quickly. I'm glad you were out - these images are so happy for Fall.

    SvarSlett