11.03.2010

Valgets kvaler



Jeg bor i et 364 kvm2 oppussingsobjekt. Har fortiden ingen kjøkken og bad, men to kokeplater i stuen og dusj i kjelleren. Slik har jeg bodd i et halvt års tid. Ting tar tid når man har lite midler og skal gjøre alt selv. Vi gikk på med godt mot en junidag i fjor. Uvitende om tørketid på panel, og med snill familie som stod parat til å hjelpe, fikk vi satt opp veggene på kjøkkenet i en fei. Det var i grunn ganske dumt... Materialene har selvsagt slått seg og vi vurderer å ta alt ned igjen. Tanken har slått oss helt ut, så vi har tatt en liten pause.

Pausen gir meg i hvertall tid til å tenke, drømme, planlegge. Bestemme meg, for så å ombestemme meg igjen. Det er så mange valgmuligheter. Så mye fint. Det jeg vet er at jeg vil ha mye benkeplass og ingen overskap. Inn med de gamle industrilampene mine, og de nye fra Jielde. En hylle i stål og barkrakkene fra Tolix jeg fikk av kjæresten til bursdagen min. Og hvite vegger. Tror jeg. Beiset eller malt? Det må jeg tygge litt på. Imens tryller jeg frem de sunneste retter på de to kokeplantene i stuen.



1 kommentar:

  1. Hehe, kjenner til det der kjøkken i stua(eller gangen)-opplegget! Slitsomt, men det går! Vi pusser opp et mindre hus fra 1920, kjempegøy, men endel utfordringer! :-) Blir gøy å følge din oppussing videre! Klem

    SvarSlett