11.07.2010

A dream come true!


Forrige torsdag opplevde jeg alle loppemarked fans store drøm!

Min bror skulle på ferie og vi skulle passe hunden. Som takk for hjelpen tilbød han seg å låne oss sin store Volkswagen Caravelle. Det første jeg sa til samboeren min (halveis spøkende, jeg har tross alt kjøpeforbud!) var "jippiii loppemarkedturné!!!". Da vi senere på dagen tok den store bilen og hunden på en luftetur til svigers kjørte vi forbi et skilt hvor det stod; stort loppemarked fredag 16-21.00. Siden vi ikke skulle være i området dagen etter, og jeg fra flere hundre meters avstand så folk klargjøre stedet (jeg har røntgensyn når det gjelder disse tingene), tenkte jeg at jeg skulle spørre pent om jeg kunne få ta en titt. Siden loppemarkedet skulle holdes i en kirke og jeg regner med man ikke kan avvise noen der, fikk jeg selvsagt lov til å komme inn.

Og hva var det som møtte meg? Flere hundre kvadratmeter fyllt med de flotteste ting. Fargekoordinert og etter tidsepoker. Billig! Jeg alene!! Ingen knuffing og slossing om de samme tingene. Det var som i en drøm... Måtte klype meg selv i armen flere ganger.
Sendte samboer på tur med hunden og ba han hente meg en time etterpå.
Kom ikke helt tomhendt ut, men behov for kassebil hadde jeg ikke.

Flink pike!

Last Thursday I experienced a fleamarket fan´s biggest dream!

My brother and his family was going on vacation and we were to take care of their dog while they were away. With the dog came a large Volkswagen Caravelle. Since our car is one of the smaller type, the first thing I said to my boyfriend was "yes! fleamarket tour!!!" (halfway joking of course, I have given myself no permission to shop in a while). When we later that day took the dog and the car on a small trip to my in laws, I came across a sign saying; fleamarket Friday 16.00-21.00. Since we weren´t going to be in the area the next day, and I saw people from a mile away getting the place ready (I have an x-ray vision when it comes to these things), I thought I was going to ask nicely if I could take a peak. And since the fleamarket was being held in a church (and I guess they never refuse anyone?), I was more than welcome.

And what met me? Several hundred square meters filled with the nicest things. Colour coordinated and sorted by year. Cheap! Me alone!! No elbows and catfights over the same things. It was like a dream... I had to pinch myself in the arm several times.
I asked my boyfriend if he could take the dog for a walk and pick me up an hour later.
I didn´t exactly come out empty handed, but there was no need for a van.

Good girl!

Image by Ciaron on Flickr

1 kommentar:

  1. Wow !! Der var du heldig :) Som regel må ein jo trykka seg inn døra og helst vita kvar ein skal gå og kva ein skal ha for å få tak i nokre godbitar... Ser innom bloggen din og dei fine bildene dine både titt og ofte :)

    SvarSlett