11.12.2010

Sneak preview: The kitchen...

That was then....


This is now!

Kjøkkenet begynner å ta form noe som er veldig stas! I forrige uke ble gulvene beiset og oljet, i helgen blir listeverket grunnet og malt og i neste uke kommer elektrikeren for å sette opp det elektriske.
Det er fremdeles mye frem og tilbake når det gjelder kjøkkeninnredningen... Planen var å bygge den selv, men etter mye om og men, diskusjoner (for ikke å snakke om krangler!), utfordringer, mangel på verktøy og ikke minst tiden det vil ta, har jeg begynt å miste lysten. Jeg vil ha et kjøkken nå! Problemet er at jeg er litt sær, og liker få av de tingene jeg ser som er ferdigprodusert og som passer vårt budsjett.

Så nå tar jeg en runde med alle leverandørenes 3D planleggingsverktøy og ser om jeg finner noe som passer i smak, stil og ikke minst pris!

På tide å vinne i Lotto!

The kitchen is starting to take shape which is veeery exciting! Last week the floors were whitewashed and oiled, this weekend I will paint the mouldings. Next week the electrician will come and install lamps etc.
It is still a lot of back and forth regarding the kitchen interior. Our plan was to build the interior ourselves, but after hours of planning, discussing (and arguing!), we are now reconsidering. The challenge with the tools we have in possession, the time it will take build it and the big investments of tools to finish it, has made me dreading it. I want a kitchen now! The only thing is that I have a hard time finding a kitchen that suits my taste and budget.

So my next step will be to download all the kitchen suppliers 3d planning tools and see if I can find something that suits my style, taste- and not to say the least- my budget!

Time to win the lottery...

Photography: Trine Thorsen

2 kommentarer: